2011. március 28., hétfő

ELREjTETT ARCOK -- SALVADOR DALÍ EGYETLEN REGÉNYE

SALVADOR DALÍ
ELREJTETT ARCOK
-- EGYETLEN REGÉNY --
MEGJELENÉS: 2011
ÁRA: 2.990.- FT

Előbb vagy utóbb mindenkinek kapcsolatba kell kerülnie velem! Még azok is, akiket hidegen hagy a festészetem, elismerik: úgy rajzolok, mint Leonardo. Mások, bár nem értenek egyet esztétikámmal, úgy vélik, hogy önéletrajzom a korszak "emberi dokumentumai" közé tartozik. Megint mások, akik megkérdőjelezik a Titkos életem hitelességét, felfedezték, hogy az írásban még tehetségesebbnek mutatkozom, mint a festészetben vagy abban a játékban, amit gúnyosan önéletrajzi vallomásaim misztifikációjának neveznek. A nagy költő, García Lorca már 1922-ben meglátta bennem a majdani írót, és úgy vélte, a jövőm a "tiszta regényben" van. Végül azok, akik utálják festményeimet, rajzaimat, írásaimat, ékszereimet, szürrealista tárgyaimat stb., kénytelenek kijelenteni, hogy a színházhoz valóban kivételes érzékem van, és legutóbbi díszletem a legizgalmasabbak közé tartozik, amit a Metropolitan színpadán valaha is látni lehetett...
Így aztán szinte elképzelhetetlen, hogy valaki így vagy úgy, ne kerüljön a hatásom alá. Ám mindennek nincs akkora jelentősége, mint első pillanatra gondolnánk, mert sikerem fő oka egyszerűbb, mint sokoldalú mágiámé. Csupán arról van szó, hogy kétségkívül én vagyok korunk legkeményebben dolgozó művésze. Négy hónapot töltöttem teljes visszavonultságban New Hampshire hegyei között, a kanadai határ közelében, és "terv szerint", megingás és lélegzetvételnyi szünet nélkül, napi tizennégy órát dolgoztam ezen a könyvön.